KANTLIJN

In deze rubriek verzamelen we marginale stukjes, video’s en kanttekeningen bij het nieuws, de media en het communicatievak.

Suggesties?
Laat het ons weten.


Facebook Timeline voor brand pages

Facebook timeline De Facebook Timeline, nieuwe Premium Ads en een Reach Generator. Facebook heeft zeker niet stilgezeten, maar weet jij welke veranderingen er hebben plaatsgevonden en wat deze uiteindelijk inhouden voor jouw organisatie of merk?
> Een handleiding

Heeft de digitale cultuur een neurologisch effect op ons hersenvermogen?

Carr - VN Door constant klikken, voorbij schietende boodschappen, flikkerende berichten en de snelle afwisseling van woord en beeld zou onze capaciteit voor ‘deep-reading’ een aardige deuk oplopen, zo betuigt Nicholas Carr in zijn boek ‘The Shallows, what the Internet does to our brain’.

Bron: Het boek: een blik op de toekomst - Frankwatching

Digitale zelfmoord, dag facebook!


Bijna alle jongeren op sociale netwerksites*

Bijna alle jonge internetgebruikers in ons land waren vorig jaar actief op een sociale netwerksite zoals Hyves, Twitter en Facebook. Maar liefst 91 procent van de jongeren tussen de zestien en 25 jaar had een account, blijkt uit onderzoek van het CBS.
(Bron: Communicatie Online)

Iedere goede copywriter is een SEO-copywriter

De gespecialiseerde SEO-copywriters schieten de laatste tijd als paddenstoelen uit de grond. Gek eigenlijk, want in principe kan iedere goede copywriter SEO-copy schrijven. Het is echt geen rocket science. Vooral de generatie copywriters van voor de SEO-revolutie weet (als het goed is) hoe je een pakkende tekst schrijft over welk onderwerp dan ook. En als je dat onderwerp goed centraal stelt, weten de zoekmachines die tekst ook wel te vinden.

De eenvoud van Social Media

Weten hoe social media werkt? In dit filmpje wordt het zeer eenvoudig uitgelegd aan de hand van een voorbeeld. Een stadje met een ijsfabriek wordt één groot netwerk. Een concept waar meerdere mensen bij kunnen aansluiten en deelnemen.

BRON: Common Craft @ http://www.commoncraft.com/

Het slopen van de iPhone 4

Je denkt dat de gewraakte antenne er het eerst afgaat, maar nee hoor. Die blijft tot het laatst. Let op de fraaie geluideseffecten:

BRON: Videovolt.com (Herbert Blankesteijn)

Steve Jobs, de schurk

De problemen rond de antenne van de iPhone 4 worden hier zo expliciet in beeld gebracht dat ondertiteling niet nodig is. Let op de originele oplossing voor de ontvangstproblemen met behulp van het lichtzwaard.

BRON: Herbert Blankestein @ Videovolt.blogspot.com

Apple versus Adobe: wie wordt het slachtoffer?

Apple vs Adobe Het botert niet zo goed meer tussen Adobe en Apple. Flash is de inzet, maar dat is natuurlijk alleen het symbolische strijdpunt van het echtscheidingsgevecht, zoals oma’s klok in echte echtscheidingen.
>> Lees meer

WORKSHOP PINTEREST GROOT SUCCES

Pinterest Workshop Op vrijdag 6 en zaterdag 7 juni jl. volgde een groep van 8 MKB-ers de workshop Pinterest: “Nooit geweten dat social media inzetten ook leuk kan zijn.” Op 15 augustus organiseren we deze workshop opnieuw! Schrijf je nu in en leer ook hoe Pinterest zakelijk te gebruiken!

>>Lees meer